Ricinolja

Ja, som sagt Ricinolja är mitt nya hopp för längre & tjockare hår..Om det funkar blir jag överlycklig! :D
Funderar annars på en hårförlängning men detta är ju sååå mycket bättre faktiskt!

Jag har läst lite hur andra har använt det och sådär men gör nog på det sättet mammas kollega säger :p..
Jag kommer att sätta i oljan i torrt hår (mestadels i hårbottnen) och ha i det i 1½-2 timmar sen massera in shampoo i torrt hår efter det och sen duscha ur det ordentligt!

Detta kommer jag göra 1-2 gånger i veckan och hoppas på bra resultat redan efter 1 månad :D.

Såhär ser mitt hår ut nu;




Jag har även köpt hårprodukter från Yves Rocher (ääälskar deras produkter)
Jag har bland annat köpt en inpackning för både ansikte & hår (ovanligt) men vi får se :)
Sen även en kräm som man bara ska ta i topparna så att dom blir mindre slitna.

Detta är alltså projekt-bättre-hår ;) följ med och se hur det går :p!

Värt att nämnas: Ricinolja är egentligen till för att förhindra om man har förstoppning och alltså inte en hårprodukt alls men den är billig och om det funkar så är det lätt värt att gå till apoteket och fråga om Ricinolja i kassan och betala 42 kr för den ;).

Pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0